HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Tio hästfrågor

Direktlänk || Allmänt || 2016-09-06 || 17:24:29

Idag ska jag till ridskolan. Mår jag bättre? Mja, det kan väl diskuteras men jag var i skolan i alla fall. Idag känner jag mig lite oinspirerad, så ni får det här.

1. Vilken är din favorit hästras?
  
Har nog egentligen inte någon direkt favoritras, men fjordingar kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta! Friesrar är sjukt vackra också... Annars är det väl standard - halvblod.


2. Vad heter din favorit häst? 
Nuvarande favorit är ju Rasmus! Annars är Pelle och Bea med där samt ridskolehästarna Cappuccino och New Fashion!

3. Vad är ditt värsta häst minne?
När jag gick i sjuan trillade jag av en jättehäst under hoppningen och flög med huvudet först in i sargen. Landade dock så att min tumme gick ur led och fick åka ambulans in till sjukhuset. Jag var väldigt rädd för att hoppa länge efter det...

4. Hoppning eller dressyr? 
Tror ni vet att det är dressyr som gäller här men jag ska börja hoppa mer, speciellt med tanke på hippologens ridantagning ;)

5. Gillar du att tävla? 
Fun fact - jag har aldrig tävlat förutom några clear rounds när jag var yngre då min mamma aldrig riktigt velat. Ska dock försöka komma ut någon gång med Rasmus i år!

6. Vad är din mest minnesvärda stund med en häst? 
Det måste vara när jag tränade med Bea sista gången för Torun - att komma dit med henne och hon var coollugn och rida ett pass som gick så pass bra... En underbar känsla att uppleva den utvecklingen. Ett andra måste vara när jag provred Musse och allting bara klickade. 

7. Vad är din favorit häst mest rädd för? 
Rasmus är typ inte rädd för något, på riktigt. Bea däremot, hon kan vara rädd för allt men mest rädd är hon för stora traktorer, speciellt skördetröskor och slangtunnor.

8. Vad är din favorit hästs bästa bus? 
Rasmus gillar att galoppera, haha. Den lilla valp-hästen gillar även att bära omkring på saker och ska alltid nosa runt överallt. Bära grimskaften i munnen, lyfta hinkar, rota i ryktlådor.

9. Säg tre ord som är bra med hästar? 
Gud, kan säga så mycket mer än tre futtiga ord. Men annars - kärlek, tillit och frihet.

10. Hur ser din dröm häst ut?
 
En maffig svart häst med vit stjärn och fyra vita strumpor. Pannlugg är ett måste! Runt 165 cm och med luftiga, härliga gångarter.

 





Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: