HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Mina tre ess

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-22 || 19:48:00

Vem är jag? Frågan man kan ställa sig om och om igen utan svar finns ibland på mitt sinne. Många skulle beskriva mig som snäll tror jag. Snäll och smart är de två s-orden jag hört i hela mitt liv. Aldrig snygg eller söt men ska jag vara ärlig är det inte jag. Istället har jag dragit lotten att vara den där tråkiga "snäll och smart med glasögon"- typen och på vägen även dragit till mig ett tredje och sista ess i rockarmen - sarkastisk. Sarkasmen och ironins livsstil ligger mig nära hjärtat och det mesta jag gör eller säger är faktiskt ren ironi vilket har alldeles för många negativa sidor till sig. Till exempel har jag sagt till människor jag pratat med i fem minuter att jag hoppas de blir överkörda av en bil och sedan direkt fått hosta upp mig en ursäkt och kolla så att personen i fråga verkligen förstått att det var ett skämt.
 
Ja, socialt kompatibel med alla är jag nog inte. Visst kan jag prata ibland men jag tappar lätt tråden och blir obekväm. Jag blir lätt högljud, kan dra allting för långt och glömmer alltid att bita mig i tungan när jag borde. Allting går att överanalyseras i min värld och oftast går jag omkring i min egen bubbla med hörlurar i mobilen. När jag jobbade i sommras gick jag i princip dagligen in i någon och hoppade till när jag upptäckte att någon stod framför mig. Kanske behöver man inte vara så människo-smart när man går naturlinjen. Nu går jag i trean på gymnasiet och tar det lugnt efter det hemskaste året i mitt liv - tvåan på natur. Ett av mina stora problem är att jag är ambitiös. Ambitiös brukar vara ett positivt ord men på mig har jag lätt att gå för långt, få för mycket tunnelseende. Jag är 110% eller -10%, aldrig mer eller mindre. Mitt ledord brukar vara att "kan jag bättre kan jag lika gärna göra det så" vilket är åt helskotta fel i vissa sammanhang för att man kan faktiskt slita ut sig själv.
 
Ändå skulle jag inte säga att jag har presentationsångest. Mitt mål är att prestera så bra jag kan och kan jag inte nå längre är det okej. Jag skulle aldrig gråta för ett betyg. Har jag gjort mitt bästa så tycker jag att jag förtjänar det jag får. Kanske är det snällheten inom mig som tittar ut ifrån min mörka insida eller är det möjligen smartheten - jag vet när jag inte ska ta en fight (för det mesta).
 
Framförallt gillar jag väl hästar. Dessa underbara, stora, fina, knasiga djur som mycket väl ena dagen kan hurra över att bli hämtad i hagen och nästa dag vända rumpan till och gå därifrån.
 
ELVA SNABBA:
  • Jag har vuxit ut mitt hår sen jag gick i åttan och hade jättekort hår och jag typ avgudar mitt hår.
  • Mitt hår är typ rödrosa men jag har inte tagit selfies på länge eftersom jag har varit ful hela sommaren när jag jobbat heltid i blåkläder.
  • Jag är väldigt rörig och mitt rum är ett bombnedslag av skit medan jag i stallet har koll och organisation på allt.
  • Att läsa och skriva är något jag älskar att göra! Fantasy, fantasy, faaaantasy!
  • K-dramas är livet. 'nuf said.
  • 99% av all media jag konsumerar är på engelska. Podcasts, humor, youtube...
  • Komedi. Jag älskar komedi - stand up, podcasts osv. give it to me bby
  • Oftast är jag överfull av energi och dricker jag kaffe brukar jag bli väldigt over the top.
  • Jag har schlatter i mina knän (knä-grejs som man får av att vara överaktiv) för jag var alldeles överaktiv när jag var liten och hoppade omkring som en galen person.
  • Jag har hört ifrån typ två personer att jag kan likna Cara Delevinge och detta kommer jag alltid ta med mig i mitt hjärta för jag vill att det ska vara sant.
  • Jag hatar att tvätta håret. Ni vill inte veta hur inte-ofta jag tvättar mitt hår.
I ett desperat försök att se snygg ut för någon månad sen.
Det är ett hårt liv att i 9/10 fall stå bakom kameran när man vill ha en bild på sig själv som inte är skakig eller ut fokus...



Postat av: my

Roligt att läsa :D

Svar: Kul! :D
Julia Forsbacka

2016-08-22 @ 19:53:02 ? http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Oj, jag känner igen mig själv så mycket i det du skriver, speciellt det där med att göra allting 110% eller inte alls, typ. Det är lite farligt....

Och vadå inte snygg eller söt!? Tycker inte du själv det? :D Jag tycker att du är jättesöt och väldigt snygg på speciellt den bilden där skrev "I ett desperat försök att se snygg ut för någon månad sen."

Och vilka häftiga glasögon, har du alltid dem? Jag passar inte alls i sånna, jag måste ha "vanliga fyrkantiga" ;P

Svar: Nej, jag skulle inte beskriva mig själv som ful men jag har aldrig varit en av de där snygga coola tjejerna som får 150 likes på varje instagrambild liksom ;)
Ja, jag har de i princip alltid, i varje fall i skolan och när jag måste anstränga ögonen. Jag ser inte jättedåligt egentligen (jag är översynt) och klarar mig bra utan när jag inte måste anstränga mig :) I love them, tycker de är skitsnygga :D
Julia Forsbacka

2016-08-22 @ 22:29:49 ? http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Och vad fin din nya design är :)

Svar: Tack! :D
Julia Forsbacka

2016-08-22 @ 22:31:43 ? http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Sharon

Känner igen mig kring det där med prestationen... Gör man sitt bästa tycker jag inte heller betyg (eller något annat för den delen) är värt att gråta över. Älskade den första bilden också! Riktigt tumblr enligt mig hahah ;)

Sv: Tack så mycket! Jag är själv väldigt nöjd med min design!

Kram

Svar: Haha, tack. Ibland är man lite mer tumblr än andra dagar. I fredags hade jag mitt typ rosa hår i inbakade flätor och hade på mig en sån där blommig tröja och asså shit vad tumblr jag kände mig hela dagen :P
Julia Forsbacka

2016-08-23 @ 16:03:30 ? http://leggohouse.blogg.se
Postat av: Alice

Tycker detta inlägget verkligen var så bra. Gillar denna typen av "berätta om sig själv inlägg" och tycker att det var intressant och roligt att läsa :)

Svar: Vad kul! Det är lite kul att skriva om sig själv och inte bara om hästarna ibland ;)
Julia Forsbacka

2016-08-24 @ 20:20:42 ? http://nouw.com/alicetjarnen

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: