HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Höst och nerver

Direktlänk || Allmänt || 2016-10-05 || 18:49:54

I lördags red jag och mamma ut tillsammans för första gången på länge. Det blev en riktigt härlig tur och vi tog lite bilder på varandra. Igår var jag och Musse också ute på en liten runda och han var finfin, förutom när han på hemvägen fick syn på ett par getter han sett två-tre gånger innan men igår blev det kortslutning i hans hjärna och han blev sjögalen. Jag lyckades sitta av, han stannade, helspänd och frustande. Jag försökte få fram honom men han sprang, försökte sticka mot fältet bredvid oss. När jag stod stilla sprang han runt mig, stannade igen med näsborrarna stora. Hela Rasmus kropp skakade och jag var livrädd. Steg för steg tog vi oss förbi getterna, jag livrädd för att tappa min häst och livrädd för att bli översprungen.
 
När vi kommit 500 meter förbi getterna lugnade han äntligen ner sig och jag lugnade ner mig. Ibland är han verkligen det stereotypa fullblodet. Trots att jag var livrädd kunde jag inte låta bli att titta på honom med stora ögon för gissa om han var vacker när han gick i passage bredvid mig och stod spänt med högt huvud.
 
Bilder från i lördags.




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: