HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Vilodag

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-17 || 08:43:00

Idag kommer Musse att få lite välförtjänt vila och ompyssling. Mamma ska rida Pelle i paddocken så det blir mjukstart för Rasmus att vara själv i stallet, mest för att se hur han reagerar och om han eventuellt börjar klättra på väggarna (peppar, peppar). Eftersom jag inte har något annat inplanerat idag, vilket faktiskt känns ganska skönt efter två-tre hektiska veckor, ska jag nog fixa lite i stallet, skura Musses krubba, kanske massera honom, putsa sadel och träns... Ni förstår.
 
Själv har jag inte tränat på länge. Gjorde några lättare styrkepass förra veckan men har helt enkelt glömt bort det sen dess. Löpningen har jag däremot inte glömt bort och känner mig faktiskt lite skyldig över det - har nämligen inte sprungit på över tre veckor, sen innan Frankrike. Hade tänkt springa i Frankrike men jag blev sjuk efter två dagar och var dålig i två-tre dagar. De sista dagarna var jag okej men inte så okej att jag kände för att ge mig ut och springa i 35 graders värme. Sen var det så mycket att fixa inför att Rasmus skulle komma hem... Ni förstår.
 
Så kanske borde jag springa idag. Just nu känner jag mig bara så trött i hela kroppen och sinnet även om jag samtidigt är väldigt glad över allt. Igår träffade jag en kompis. Vi skulle egentligen haft piknick men då det regnade en massa satt vi i vårt inglasade uterum och mös istället. Jag vet inte, jag är trött. Men jag borde springa ändå. Vi får väl helt enkelt se hur jag gör. 
 
Så himla spännande, friends. Kommer Juli att ta sig i kragen och faktiskt springa eller kommer hon att kollapsa i soffan med datorn i famnen, TVn på och en kopp te i handen? Följ upp mysteriet ikväll på bloggen innan ni går och lägger er så ni inte missar det nervkrossande svaret!
(BTW blogg.se fuckar för mig, vet inte riktigt om det här inlägget kommer upp eller om det känner för att kvadruppla sig. Så vi får se hur den här blogg-dagen turns out to be)
 
Musse med världens sötaste busblick.



Postat av: My Nordqvist

Jag kan relatera till det där med träning. Hela vintern och våren tränade jag 6-8 gånger i veckan men sen blev det student och allt så det hanns aldrig med. Men nu när jag viljat komma igång igen så blev jag sjuk istället..

Svar: Ja eller hur visst är det tråkigt... Speciellt när man kommit ifrån det är det så tråkigt att börja igen för det känns som om man börjar ifrån noll igen :/
Julia Forsbacka

2016-07-17 @ 15:36:36 ? http://mynordqvist.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: