HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Vardag som hästtjej på sommaren

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-26 || 11:15:00

5:15 - vaknar av klockan som ringer och ligger en stund i sängen och undrar vad fan jag gör med mitt liv som behövs vakna såhär tidigt för.
5:20 - slängt på mig ett par joggingbyxor som inte sett en tvättmaskin på år och dar och slänger kraftfoder och hö till Musse. Pelle får en hötuss för han är inte lika stor pengaätare som Rasmus.
5:22-5:45 - medan Rasmus äter ryktar jag av honom, försöker få manen att lägga sig på en sida och mockar. Leder ut Musse först när allt är klart och tränar lite ledarskapsövningar i någon minut innan jag släpper iväg honom och släpper ut Pelle. Kollar så att dem har vatten.
5:50-6.00 - tvättar ansiktet och sätter på mig kläder som inte luktar häst.
6.00-6.20 - äter frukost och fixar lunch till jobbet.
6:35 - kör bilen till jobbet efter att ha borstat tänderna, packat väskan och stressat runt.
6:53 - byter om till arbetskläder på jobbet innan jag sätter på mig öronpropparna, beger mig ut i fabriken och stämplar in.
7:00-15:30 - arbetar och varje gång jag blir trött tänker jag på hästarna.
15:50 - HEMMA!!!!!
16:00 - äter antagligen
16:20-17:50 - fuckar antagligen omkring på internet eller på mobilen för jag har ett mycket rikt socialt liv och älskar livet till tusen
18:00 - går antagligen ut och myser med hästarna. Ryktar Musse och kanske aktiverar honom lite. Rider/longerar/pustar i backar och sedan fyller jag på vatten och lägger in mat i boxarna.
21:00 - tar in hästarna. Kollar facinerat på hur Rasmus bokstavligen talat slänger i sig maten i en övernaturlig hastighet. Beror nog på att han är avlad till att vara snabb som blixten.
21:30 - går ut till hästarna och fyller på vatten. Tar ut Rasmus i gången och borstar av honom snabbt mest för att han behöver träna på att stå stilla i gången och inte steppa som en steppdansare på kokain. Försöker få manen att ligga på en sida. Ger Rasmus mer kraftfoder för han gillar att käka pengar. En liten tuss hö kan även hända att där slinker ner i bådas boxar.
22:00 - släcker till hästarna och går in för att försöka sova.
 



Postat av: Johanna

Haha! Underbart att läsa. Och vad flitig du är som orkar med att gå upp så tidigt och vara så aktiv. Creds till dig! Själv ligger jag som en säl i solen mest hela dagarna för att sen spendera lite för många timmar i stallet och vara vaken lite för länge in på natten!

Svar: Önskar att jag kunde ligga som en säl i solen hela dagarna </3
Julia Forsbacka

2016-07-26 @ 15:35:18 ? http://finanora.blogg.se
Postat av: My

Min häst står oftast ute på nätterna på sommaren. Sedan står jag inackorderad också så jag slipper det mesta haha!

Svar: Skööönt! Våra hästar brukar gå ute på natten men eftersom Musse inte är van vid det så får det bli såhär tills vi vant dem.. :/
Julia Forsbacka

2016-07-26 @ 20:26:43 ? http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Elin Nilsson Walldén

Låter som det blir effektiva dagar iallafall haha! Btw älskar headern!! :D

Svar: Ja, det blir det! Och tack! :D
Julia Forsbacka

2016-07-27 @ 22:40:32 ? http://nilssonwallden.blogg.se/
Postat av: Anna

Du råkar inte ha något bra tips på sköna öronproppar som fungear bra att sova med. Tänkte att då du dagligen har öronproppar på jobbet kanske känner till några sköna och effektiva. Själv sover jag alltid med öronproppar. Sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst och man slipper alla störande ljud.

Svar: Sover också alltid med öronproppar! På jibbet har vi några JÄTTEBRA som heter uvex fit! Jättesköna och stänger ute lagom mycket ljud :)
Julia Forsbacka

2016-07-28 @ 23:23:37
Postat av: Anna

Tack för tipset på öronproppar. Ska försöka få tag på sådana öronproppar. Låter som det är riktigt sköna öronproppar då du både kan ha dem på dig hela dagarna på jobbet men även på nätterna utan att få ont i öronen an dem.
Vad skönt att se att man inte är ensam som alltid sover med öronproppar. Nästan inte någon som jag känner som gör det. Det blir verkligen så tyst och skönt med djupt insatta öronproppar.

Svar: Ja, de är jättesköna! Och att sova med öronproppar är så skönt! Det är skitsvårt att vänja sig av med dem också, så de sitter kvar lite på grund av den anledningen också haha :P
Julia Forsbacka

2016-07-30 @ 21:15:07
Postat av: Anna

Stort tack för tipset på öronproppar. Nu har jag hunnit testa propparna du rekommenderade. Hade sån tur att det var precis sånna som de i produktion har på mitt jobb. Sitter normalt på kontoret. Verkligen sköna öronproppar. Stänger verkligen ute alla ljud och känns inte ens att man har dem i öronen. Ska helt klart fortsätta sova med dem.

Svar: Tänkte på dig och öronpropparna innan idag! Visst är de super! Lätta att sätta i och man hör ändå lagom mycket igenom (typ alarmet på morgonen ;) )Kul att jag kunde vara till hjälp! :)
Julia Forsbacka

2016-08-28 @ 14:50:44

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: