HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Mys med Musse

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-17 || 20:04:00

Idag blev det mys med Musse. Massage, en genomryktning, putsning av läder, lite ledarskapsövningar och skrubbning av hans krubba. Juste - mys också. Massvis och massvis med mys och gos för att Rasmus är en sjukt kelig häst som älskar att stå nära, nära med huvudet mot min arm. Han var lite orolig först när Pelle försvann ur stallet men lugnade snart ner sig. När mamma sedan tog ut Pelle i skogen efter att ha ridit i paddocken först blev han orolig igen men blev ganska snart mer lugn när jag sade till honom att stå stilla och började massera igenom hans nacke, rygg och lite ben. Jag är väl inte jätteproffsig men älskar att massera, tycker det är så roligt. Speciellt när hästarna svarar med att sänka huvudet, tugga eller på något annat sätt.
 
Och ledarskapsövningarna har verkligen gjort susen! Rasmus har gått från en odräglig liten skitunge som bara gick över mig till att kunna kommandona "stop", "framåt", "backa" samt nästan "snurra" och "vänd" på bara några dagar! Han stannar på ett bra avstånd ifrån mig och respekterar mitt space. Idag travade vi samt gick över en bom som vi sedan även backade över. Imorgon kommer Marika, en tjej som hjälper mig och mamma att träna hästarna från marken för att ge lite inblick i hur jag ska fortsätta med min väldigt valackiga valack.
 
Nu kommer vi dock till det mest spännande, det ni alla väntat på - hurvida jag sprang eller inte idag. Jag, Julia Forsbacka, sprang idag. Endast tre kilometer och jag var tvungen att gå på mitten. Usch, usch, usch, min kondition är pinsamt dålig. För typ en månad sen sprang jag 16 kilometer och nu är jag så ur kondition - fy.
 
Imorgon är det jobb. Wääääääh.
 
Känns som jag möjligtvis överanvänt följande ord de senaste dagarna men:
världens finaste Rasmus<3




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: