HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Mental och fysisk styrka

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-18 || 20:36:00

Efter att jag kommit hem från jobbet, ätit och latat mig lite stack jag ut till hästarna kvart över fem. Jag tog in Musse, ryktade honom i 10-15 minuter och begav oss sedan utanför stalldörren till skogen precis över vägen där det finns lite backar att klättra i. Sagt och gjort, Rasmus uppförde sig exemplariskt och jag kunde riktigt se hur han fick ta i i dem faktiskt ganska branta backarna. I kanske tjugo minuter jobbade vi upp- och nerför backarna vilket helt klart inte bara var jobbigt för min lilla pålle... Efter det gick vi ner på vägen igen och så skrittade jag "av" honom lite på asfalten i runt fem minuter. Bra att stärka benen och hovarna när vi ändå håller på, liksom ;)
 
När klockan var fem i sex gick vi tillbaka in i stallet där vi väntade på Marika, tjejen jag tränar ledarskap för. Musse skötte sig så sjukt bra och vi fick många positiva kommentarer över att vi var ett fint ekipage och hur fin Rasmus var. Han var så duktig! Passet var nästan som en dressyrlektion från marken idag med mycket trav, tempoväxlingar i skritt och trav, halter, ryggningar, övergångar, flytt på rumpan... You name it. Så jag fick också en hel del träning, först i backarna och sedan i paddocken. Tempoväxlingarna i traven tror jag faktiskt gör susen, kanske att jag faktiskt gör det någon mer gång från marken.
 
Efter att ha kommit in i stallet igen efter 1,5 h (!!!!) av först fysisk träning och sedan mental träning (och faktiskt lite fysisk där också) var han nog ganska trött och gjorde sig förtjänt av en extra skopa havre utöver den vanliga givan. Imorgon får han vila då jag ska och tura med familjen och min farmor och på onsdag ska vi rida ut!
 
Lite matpaus mitt i styrketräningen har väl aldrig suttit fel?



Postat av: Hanna Sahlqvist aka Hannavic

Men åhhh vilken sötis, härligt med två olika träningar!!

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

Svar: Hihi, ja, visst är han fin? <3
Julia Forsbacka

2016-07-18 @ 21:39:33 ? http://hannavic.se
Postat av: Johanna

Ser helt underbart ut! Och vad härligt att båda träningarna med honom, både i skogen och tillbaka vid stallet, gick så himla bra. Ser framemot att följa er utveckling!
~~
Svar: Vad kul att du tycker det, stort tack! :D Tack för att du erbjudit mig din hjälp också. Testade att lägga in en till "box" idag men kunde inte bestämma mig för vilken bild så väntar lite, men tack för hjälpen! :)))

Svar: Ja, jättehärligt!--
Behöver du hjälp igen är det bara att säga till! Du kan mejla, facebook-a eller instagramma :)
Julia Forsbacka

2016-07-18 @ 22:04:30 ? http://finanora.blogg.se
Postat av: linda

vilka fina bilder :)

Svar: Tack! :D
Julia Forsbacka

2016-07-19 @ 11:44:59 ? http://www.nouw.com/LindaLinnros
Postat av: Vanessa

Önskar så att vi hade bättre backar där jag har min, finns ju nästan inget som ger så bra träning! :(

Svar: Ja, det är tråkigt när det är så. Hemma har jag ju hästgym precis utanför dörren ;)
Julia Forsbacka

2016-07-19 @ 12:02:53 ? http://vanessaandersson.se
Postat av: Emelie Andersson

Så söt! :) klättring är ju så himla bra träning! :)

Svar: Ja, verkligen! Han fick jobba en del ;)
Julia Forsbacka

2016-07-19 @ 17:29:45 ? http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Emilie

Gud vilka härliga bilder och kul med så mycket träning! :)

Svar: Ja, jättekul! :D Och tack!
Julia Forsbacka

2016-07-19 @ 20:18:54 ? http://livetgenom.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: