HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Dag ett

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-24 || 07:55:00

Igår var första dagen på helglägret och det var så himla kul. Något riktigt kul var hästen jag fick - ett sexårigt halvblodssto som heter Surprise och som inte alls är Toruns. Nej, hästen ägs av en tjej som bor hos henne och den är superfin. Tre fina gångarter och mjuk och känslig med en del motor men absolut inte för mycket och lugn. Det var verkligen jättekul att få rida en häst som jag inte ridit innan och speciellt en så härlig liten häst! Jag kände mig så stabil på henne och jag fick nästan till mina armar att se ok ut. Hon var känslig för hjälperna ibland men ibland knappt alls. Det blev dock mycket halvhalter och avkänningar. Fick inte riktigt till några bra halter så jag försökte jobba mycket med övergångar. I det stora hela var hon väldigt stabil, flaxade lite ibland (antagligen mitt fel) men blev aldrig tung eller jobbig - bara rolig. 
Vi red ett dressyrpass på förmiddagen, en skrittrunda mitt på dagen och ett hoppass på kvällen innan vi åt kvällsmat. Allting var väldigt trevligt och idag är jag riktigt stel i hela kroppen, speciellt eftersom jag inte ridit på riktigt på flera veckor. Sen tycker jag att alla hästar helt plötsligt är jättegrova och har ben som är tjocka som stockar efter att ha sett på Rasmus tandsticksben.
 
Anyways, jag är trött men taggad på mer ridning. See ya.
 
Idk jag har inga bilder så här är en på mig och the numer one b Bea <3<3




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: