HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Träning i snön

Direktlänk || Bea || 2016-02-28 || 17:34:10

Dagens träning blev av trots att paddocken inte var i lika bra skick som igår.
Det blev två nya rörelser och det gick finfint!
 
Bea kändes inte lika fin som igår tyvärr. Formen var inte där lika mycket som igår men sen jobbade vi mycket på spåret med och där är det mycket lättare att Bea flyter ut lite. Att jag skulle korta tyglarna och korta upp henne var nog det jag hörde mest under träningen. När vi värmt upp lite och kommit igång började vi med skänkelvikningar. Efter skänkelvikningar i skritt och trav övergick vi till att jobba med sluta för första gången med Bea. En volt placerades innan långsidan och sedan försökte vi att hålla kvar henne i sluta i några steg. Några steg i sluta fick vi per varv och Bea förstod mer och mer för varje gång vi jobbade med det. Efter sluta i skritt övergick vi till sluta i trav och även här jobbade vi med några steg och sedan framåt, framåt, framåt. 
 
Sen gjorde vi sluta på ena långsidan och öppna på andra långsidan. Torun sade att även om Bea inte riktigt förstår sluta än och inte kan göra det helt än är det nyttigt att göra det för det förbättrar formen och får henne att tänka. Detta gick bra men jag kände att jag inte riktigt hade henne hela tiden, hon blev ganska lång och spetsig i formen. Efter vi jobbat med detta och vi hade kanske tio minuter kvar tog vi tag i lite bakdelsvändningar, också detta för första gången. Framdelsvändningar har vi jobbat en del med innan och Bea gör dem riktigt bra. Bakdelsvändningar var svårare men vi fick till några steg i varje varv, vilket räcker för nu. Som avslut travade vi i serpentiner och sedan lade jag ner henne i formen.
 
Mamma hade med sig kameran ut men jag glömde att ändra inställningarna till henne så de var tyvärr på inställningarna jag använde i stallet. Så ja, överexponerat men jag kunde rädda lite bilder.
/Juli
 
 



Postat av: Alicia

Vad härligt att få träna igen och kul med nya övningar! Du gör det så bra tycker jag, inspirerande att följa er!

Svar: Tack så hemskt mycket! Betyder mycket, speciellt när jag inspireras så mycket av dig❤️
Julia Forsbacka

2016-02-29 @ 07:46:26 ? http://nouw.com/alicialjung

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: