HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Världens lugnaste fyraåring

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-29 || 08:09:49

När jag rider ut glömmer jag nästan att han är fyra, min lilla Rasmus. Från att ha suttit på en ponny som kunde vända sig om och sticka vid möte av stora traktorer, en ponny som aldrig glömmer bort läskiga saker och som kan hoppa omkring på vägen i lycka är det väldigt konstigt att sitta på en häst som är lugnare än mig vid möte av en traktor. Igår red jag ut med Lisa igen, en runda på ca 8 km med en del trav och galopp. Vi mötte två traktorer (en med ett stort släp), gick förbi fyra hagar med hästar som kom springande, flera kohagar och många skällande hundar. Rasmus hoppade ut i diket en gång och det var när en häst kom springande som han inte var beredd på. Annars var han så lugn. Själv satt jag och försökte hålla min kropp lugn när vi mötte traktorn med släp men innerst inne var jag hela tiden beredd på att han skulle vända sig om och sticka. Vända sig om och sticka iväg i en galopp som skulle visa upp exakt hur snabba hans gener är. Men icke. Mitt fyraåriga fullblod stod lugnt och studerade traktorn medan den åttaåriga fjordingen bredvid oss stod lite oroligt och kollade på den stora traktorn. Lisa vände sig om och sade på hemvägen att jag fått tag på ett riktigt guldkorn och jag kan inte annat än att hålla med henne.
 
Förutom sin guldbruna färg så är verkligen min häst är ett guldkorn. Jag hade aldrig förväntat mig att han skulle vara såhär lugn. Visst var det hans hjärna, sinne och lugn som jag fastnade för men aldrig att jag trott att han verkligen skulle vara såhär lugn. Varje dag sväller mitt hjärta ytterliggare lite för min speciella lilla häst.
 
Alltid med ett leende på läpparna. Alltid ♥
 



Postat av: Sanna

Så fantastiskt skönt med sådana hästar. Grattis till ditt lilla guldkorn. :)

Svar: tack! Ja, ibland måste man väl hitta en av de där speciella hästarna♥
Julia Forsbacka

2016-08-29 @ 14:38:37 ? http://www.sannajohansson.com
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Verkligen ett guldkorn :) <3

Svar: visst är han♥
Julia Forsbacka

2016-08-29 @ 15:49:17 ? http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Johanna

Ååh jag älskar hästar som är så coola i sig själva. Han är en riktig liten guldklimp, tror ni två kommer bli bra, riktigt bra!

Svar: Ja, min lilla guldklimp♥ Tack tack♥
Julia Forsbacka

2016-08-29 @ 18:21:45 ? http://finanora.blogg.se
Postat av: Tilda

Ni passar verkligen så bra tillsammans! <3

Svar: ÅH, tack vad glad jag blir Tilda♥
Julia Forsbacka

2016-08-29 @ 19:41:52 ? http://nouw.com/tildaochmolly
Postat av: my

Åh vad roligt :D

sv; Jag har ridit på tvådelat ganska länge då han fungerat bra på det men han tar gärna bettet om jag trycker på honom innan hinder eller bara i dressyren då jag pressar honom. Bytte till nova och det fungerar han klockrent på nu men kan ju som sagt bara tävla hoppning på det. Måste alltså hitta något att tävla dressyr på och därför jag tror på det raka gummibettet :)

Svar: :D
Julia Forsbacka

2016-08-29 @ 20:28:31 ? http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Elin

Skönt att han är så lugn, blir dem bäste uteritterna då när man själv är lugn och slappnar av! Är själv van vid sådana hästar, Dusty hade jag lika gärna kunnat sitta bak och fram på (vilket jag gjorde en gång hehe) medan man alltid fick vara på sin vakt på Bridge

Svar: Lugna hästar är så skönt. Egentligen gillar jag knepiga hästar, hästar som får mig att slita håret ifrån huvudet men har märkt att det faktiskt är skönt att ibland arbeta med hästar som bara lär sig och inte sticker :)
Julia Forsbacka

2016-08-29 @ 20:56:38 ? http://nilssonwallden.blogg.se
Postat av: Divorce your horse

Härligt med en häst som är trygg i sig själv :)

Svar: Verkligen♥
Julia Forsbacka

2016-08-30 @ 17:20:12 ? http://divorceyourhorse.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: