HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Uteritt

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-21 || 19:27:36

Idag är jag ännu en gång lycklig över min lilla häst. Idag gick han helt rent så jag kunde rida ut. Rasmus var så lugn! Precis som sist (första gången) vi red ut själva är han lite osäker i början när vi ska gå ifrån huset och går helt obalanserat. Än går vi hit, än dit och jag måste hela tiden styra tillbaka honom till stigen utifrån skogen som vi hela tiden halkar ut i. När vi kom ut på en lite större grusväg slutade vi vingla ut i kanterna och vi travade. Han var riktigt pigg och låg på men lyssnade väl okej när jag bad honom att sakta av. Efter det var han framåt och ville nästan springa ifrån mig. Vi travade lite längre fram igen och han var lika på men efter den travsträckan lugnade han ner sig en hel del och gick riktigt trevligt. Jag gjorde många halter för att få honom att lyssna på tyglarna och det gick bra. Sedan travade vi och även galopperade. Han låg på lite först men slappnade av när vi brytit av. Om det känts som om han nästan skulle explodera innan var han mycket bättre efteråt och gick förnöjt på långa tyglar med spetsade öron. Vi fortsatte att göra halter, travade lite kortare sträckor och galopperade två gånger till där han gick jättelugnt och fint. Mitt på rundan mötte vi typ tio svampplockare och lite senare även några människor med hundar som han knappt ens vände ett öra mot. Musse verkade bara så nöjd med tillvaron och det var jag med.
 
Under rundan gick vi förbi två vändplatser där jag på den första stannade och gjorde några volter i båda varven. Vid den andra där han var lugnare gjorde jag Kyras ABC åt båda hållen samt stannade honom och lade bak ena skänkeln lite och skänklade lite samtidigt som jag stoppade upp lite lugnt med handen och efter några försök gick han i sidled! Tänker göra detta någon gång varje gång jag rider för att senare kunna sätta ihop dessa småsteg till en riktig skänkelvikning. På hemvägen gick vi förbi mina favorit-klätterbackar där vi gick upp och nerför några gånger och Rasmus fick kämpa lite. Där han bodde innan var allting platt och här finns backar överallt! Väl hemma var han glad och lugn, precis som jag. Åh vad jag är glad över min lilla bebishäst♥
 
Världens charmigaste charmtroll idag!




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: