HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Three years in the making

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-17 || 18:24:07

I snart tre år har jag aktivt ridit för att bli bättre och utvecklas. Innan var jag mest skogsmulle som red någon lektion ibland för att det var roligt. Även om jag ville bli bättre redan då lade jag inte mitt hjärta och själ i det. Sen en dag blev jag irriterad över att jag bara stod på ett och samma ställe hela tiden och bestämde mig för att ta tag i det. Hösten 2014 började jag ta ridlektioner på ridskolan för Torun igen och bestämde mig för att bli bättre och utvecklas. Jag satte även igång att börja träna dressyr med Bea och tillsammans försökte vi reda ut dressyr- och ridkunskapsdjungeln. Här kommer ni få lite bilder på min sits under denna tid.
 
140512 - innan jag bestämt mig för att börja ta ridlektioner. Här på Bea under en WE-träning. Långa, raka armar, skänklar som går uppåt.
 
 140830 - bestämt mig för att ta tag i dressyren. Jag köpte dressyrsadel som inte passade mig men vad gjorde det? Jag var glad ändå! Och ja, min sits behöver vi väl inte prata om här..? Kommer ihåg att jag såg den här bilden och tyckte att det såg SÅ fint ut. Haha..
 141122 - några månader in i träningen. Motsträvig häst och jag gjorde väl inte saken bättre.
 150117 - nytt år, nya mål! Bea började komma igång mer i bakdelen och jag började komma bak i sadeln. Hittade äntligen en sadel som passar både mig och hästen!
 
 150228 - Skänklarna vägrar vara på rätt ställe. Antingen är de framför eller bakom där de ska vara.
 150329 - träning sker i vått och tort! Fortfarande bakåthängande i sadeln och skänklarna på helt fel ställe.
 
150607 - mycket bättre armar och bättre skänklar.
 150705 - som ni ser börjar det bli bättre! Tror det var runt nu jag köpte boken spänst och harmoni i ryttarens säte och alla dess visheter lärde mig mycket!
 151029 - som sagt blir det bättre och bättre. Ararna är inte längre raka, wiho!
 160309 - efter vinteruppehållet gick det någon månad när jag "glömde bort hur man red". Dock blev min sits bättre. Kolla, äntligen skänklar som sitter på rätt ställe och armar som bara är lite för raka! Fortfarande lite väl böjd rygg.
 
 160410 - och där kommer även armarna lite mer! Blicken är fortfarande hopplöst slickad mot marken men resten tycker jag ser fint ut!
 
 160610 - här är jag väl nu. Jag behöver fortfarande räta upp mig och få till mina armar lite bättre. Skänklarna ligger däremot mycket bättre än förut och jag vet att min sits är tusen gånger bättre. Sen kan ni ju även se att jag och Bea äntligen hittade rätt!
 
Vad tycker ni? Vad behöver jag slipa mer på? Någonting jag har missat? :)
 



Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Vilken utveckling! Bra jobbat!

Svar: Tack! :D
Julia Forsbacka

2016-08-17 @ 19:24:21 ? http://ellenshorselife.blogg.se
Postat av: Olivia Rönnqvist

Något jag ser är väl händerna! Att bara räta upp, håll ihop och ha de en kaffekopps längd upp ifrån sadeln. Väldigt bra jobbat!!

Svar: De där händerna försöker jag jobba på men det är så svårt att hålla reda på dem hela tiden.
Julia Forsbacka

2016-08-18 @ 00:17:52 ? http://oliviawilda.blogg.se/
Postat av: Ida - foto & häst

Så bra jobbat! Fin utveckling! :)

Svar: Tack! :D
Julia Forsbacka

2016-08-18 @ 14:46:27 ? http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Alice

Syns verkligen att du utvecklats trots att det bara är bilder! :D

Svar: Ja, visst är det kul! :D
Julia Forsbacka

2016-08-18 @ 20:47:12 ? http://nouw.com/alicetjarnen
Postat av: Vanessa

Vilken utveckling!! Verkligen kul att kunna kolla tillbaka och se vad man utvecklat. Det brukar jag göra när motivationen dippar och jag känner mig sämst i världen på att rida, haha :)

Svar: Att kolla på gamla bilder är väl lite min guilty pleasure. Känner man sig dålig kan man bara kolla på bilder från några år sedan så kan man verkligen se hur mycket bättre man har blivit!
Julia Forsbacka

2016-08-19 @ 09:06:17 ? http://celwins.blogg.se
Postat av: Johanna

Håller med alla ovan - vilken utveckling du har gjort! Tycker också du har en så himla härlig inställning - du VILL bli bättre och du har verkligen båda fötterna på jorden. Här är det ingen sugar coating inte, du visar bilder från där du kanske inte var den bästa ryttarversionen av dig själv och kan peka ut fel. Ditt fokus är verkligen på att bli duktig och inte på att ordbajsa och få allt att se felfritt ut i en blogg. Stor tumme upp för det, det gillar jag!!

Svar: Men åh, TACK! Skönt att höra att du inte tycker att jag sugar-coatar för det är personligen någonting jag har så svååååårt för. Alla dessa som är bäst och allvetande... jag klarar inte av det!
Julia Forsbacka

2016-08-19 @ 11:15:11 ? http://finanora.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: