HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Noll bakskor

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-03 || 10:14:13

Igår fick Rasmus vila medan jag firade en kompis och i måndags longerade jag honom, vilket gick bra. Han slappnade av mer i formen, fick igång ryggen och rörde sig mycket finare i traven med trevligare uttryck. Men, eftersom när han kom in saknade en baksko fick han ha på sig barfota bootsen bak, vilket faktiskt fungerade. Kanske fick han finare bakbensrörelser pga dem ;) Tror dock inte det eftersom han i början slog lite med bakbenen men sen slappnade av och ignorerade dem. Ja, jag var väldigt beredd på att direkt ta av dem om han skulle få panik men icke.
 
Så, varför har då inlägget titeln "noll bakskor" frågar ni. Jo, men ni får ju vänta lite så kommer jag till det, jag lovar. Läs allt innan ni ställer fråger liksom!!!! I vilket fall som helst så när jag tog in hästarna på kvällen så lät det knappt någonting från hans tre skodda fötter när jag ledde honom i stallgången av betong. Så, jag stannade honom och det tog bara en liten snabb koll att jo men visst saknade han nu båda bakskorna! Vet inte riktigt hur han gör men tur för honom att bakskorna satt riktigt dåligt innan och jag bara väntade på att de skulle lossna.
 
Musse i nya benskydd i måndags plus barbotabottsen där bak!
 
Igår vilade han alltså medan jag åt god mat och skrattade med kompisar varav två åker till Korea idag. Liiiite avis. Själv är jag ledig idag, vilket jag njuter av. Första lediga dagen på lovet som inte är helg (var i Frankrike men ni fattar)! Idag kommer en annan kompis (har jag gått och blivit poppis över natten eller??) och rider med mig. Ska rida Musse med henne om han nu faktiskt kan gå med bootsen där bak - måste kolla det innan så det inte blir katastrof. Annars tar jag Pelle helt enkelt - och kan Rasmus gå rider jag dressyr på Pelle. Eftersom jag och Lisa (kompisen) ändå bara ska skritta då hennes medryttarhäst varit hos hingst i typ en månad tycker jag att han nog kan gå med bootsen såvida han inte ömmar eller markerar, såklart.
 
I måndags till tisdags var mamma och pappa i Göteborg och påvägen dit körde dem inom Ullared. Gissa vem som köpte ett nytt schabrak via mamma? Jo, jag.. Så snyggt, gud. Längtar tills jag köper en dressyrsadel och faktiskt kan använda alla dressyrschakbraken jag köpt. Jag fick också ett paket ifrån Horze i måndags med lite saker jag beställt (inte för att jag egentligen behöver mer saker menmen LÖN) - benskydd (4 st för 300 när ett par egentligen kostar typ 250 kr), lindor, gummiboots och ett nytt tvådelat eggbett!
 
I söndags när vi körde lite promenad!



Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Men skydden är ju åt fel håll ;D hehe!

Svar: Inte de blåa men de längst ner, ja... Kom på det när jag såg bilderna hehe :P Dock bara bak av någon anledning...
Julia Forsbacka

2016-08-06 @ 16:02:54 ? http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

svar: haha ja exakt, de på bilden längst ner. De blåa med röda och vita detaljer.

Svar: Ja jag vet haha... sånt man märker efteråt :P
Julia Forsbacka

2016-08-06 @ 18:19:07 ? http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: