HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Longeringspass

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-01 || 19:27:00




Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Så himla söt dendär hästen tycker jag, ser så snäll ut!

Svar: Åh, tack! Ja, han har ett hjärta av guld♥
Julia Forsbacka

2016-08-01 @ 22:36:48 ? http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag valde att läga fokusen ute då jag fick svårt att rida honom när han bara blev kort och stötig när han kortade upp sig själv för mycket på banan. Ute hade han mer driv framåt och inte samma tendens att korta sig så jag utnyttja drivet framåt ute i skogen för att få ett flyt. Jag red bara på banan när jag tränade för en tränare, annars var det i stort sett bara ute, då min tränare tänkte som jag: Mycket som man gör på banan kan man även göra ute i skogen. Så jag tränade mest i skogen då han var lättare att få fram där och att jag även kunde känna att det blev ett positivt pass för både mig och Pyret. Han balanserade även upp sig själv bättre och hade mer koll på var han satte hovarna (vi red även fram i skogen bland stockar och sten). Lycka till! :D

Haha, jag körde ända från Umeå. Jag och några kompisar for på en roadtrip och Ullared var ett av våra stopp. Helt klart värd all tid i bilen och alla pengar man slösade! Helt underbart och roligt var det :D

Svar: så tänker jag med! mycket av vad man gör på banan kan man göra i skogen, speciellt i början. dessutom får man gratis styrketräning när man bor i skog som är så backig som hemma hos mig! :D
Julia Forsbacka

2016-08-02 @ 15:24:29 ? http://teamahlenius.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: