HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Jobba utan skor

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-05 || 18:43:19

Hovslagaren kom inte idag och Rasmus står fortfarande på en av fyra skor, vilket såklart är riktigt tråkigt då jag hade tänkt rida både idag och imorgon. Men, istället blev det longering för hela slanten när jag kollat igenom så att han inte ömmade i paddocken. Min lilla kämpe visade inte ett endaste tecken på att det gjorde ont ens på vår uppfart där vi går för att komma till paddocken när vi haft hästarna i stallet. Så, då fick det alltså bli longering för Rasmus!
 
Allting fungerade superbra idag! Vi jobbade med mycket övergångar mellan skritt och trav och nu sitter de faktiskt! Han lyssnar jättebra och är så sjukt lättlärd att det är sjukt. När han slappnat av en bit satte jag på gummisnodden. I skritten arbetade han bra med den och gick ner fint men i traven gick han emot den och ville gärna gå upp med huvudet, antagligen för att balansera sig. Däremot gick han ner i två varv i vänster varv, vilket jag berömde mycket. Trots huvudet och halsen var bakbenen riktigt fina och aktiva. Han trampade under sig fint och han har faktiskt fin bakbensteknik som jag är väldigt nöjd med.
 
Mot slutet vågade jag mig även på en galopp i varje varv, vilket gick fint. Han försökte inte sticka och gick ganska lugnt. Däremot måste han gå ut ganska mycket på en mycket större volt för att kunna galoppera, vilket jag inte riktigt gillar då jag inte känner att jag har samma kontroll när han går så pass långt ifrån mig. Men han behöver stärka upp sin galopp så i framtiden måste jag låta honom jobba där. Allt som allt jobbade vi nog i ca 30-40 min. Imorgon kör vi longering igen med lite mer övergångar, mer böjning och mer galopp.
 
Sen har jag även fått sålt min moppe! Så när tiden kommer för att köpa sadel (längtar så efter dressyrsadel) har jag pengar hehe..
Efter vi jobbat fick Musse lilla gå ut igen♥



Postat av: Josefine

Men så söt :D

Sv: Lanzo är 168-170 drygt i mankhöjd :D

Svar: taaack! :D
Julia Forsbacka

2016-08-06 @ 00:42:04 ? http://jlandgrens.se
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Störigt med tappskorna... och din jävla hovslagare! :O

Svar: Ja fy jag är så jävla arg... Och så får jag inte heller tag på någon annan heller :( får väl gå en kurs i hovslageri så hinner jag verka honom innan det kommer hit någon annan
Julia Forsbacka

2016-08-06 @ 15:50:22 ? http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: