HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Hovdala International Horse Trials

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-20 || 20:57:46

Idag spenderade jag dagen på den nya fälttävlanstävlingen Hovdala International Horse Trials. Det var jättekul! Jag och mamma började dagen med att gå på föreläsning med Johan Lundin vilket var jätteintressant och inspirerande. Sedan gick vi lite på mässan, såg på SWB-fölen, såg på invigningsparaden och åt lunch på caféet. Vi gick sedan tillbaka till mässan lite - jag köpte en långpisk, ett par jättefina dubbelsydda stigläder och en ny borste till Musse. Vi pratade även med en fodermänniska om ett nytt foder som verkade jättebra, speciellt för lite tunnare hästar som heböver mer energi och protein för att bygga muskler. Även kul att hon också hade ett fullblod, så hon visste vad Musse behöver och berättade om vad hon gav sin häst osv. Så Rasmus fick lite smakprover - gissa om han kommer att vara lycklig.
 
När jag kom hem åt jag och sedan stack jag ut till hästarna för att rida Pelle med Lisa. Jag red barbacka och vi red i ca en timme, mest skritt. När vi kom tillbaka vid åtta ryktade jag Musse i ca 30 min och kollade över hans små sår. Såret vid ganachen såg jättefint ut och mycket bättre än igår - fortfarande torrt och ingen konstig färg. Inte svullet. Sprejade på första hjälpen sprej innan jag smörjde på tjärsalva igen (gjorde även det imorse för att hålla flugorna borta). Gjorde samma med såret vid kronranden på framhoven med sköljde även med alsolsprit. Han var inte längre varm i leden (han var det imorse) och såret såg finare ut. Är det bättre imorgon och han inte längre ömmar pga skoningen i traven rider jag nog ut imorgon.
 
Lite bilder ifrån terrängmomentet idag!



Postat av: Elin

Åhh vad roligt! Fälttävlan är verkligen spännande att kolla på, det är så många faktorer som spelar in

Svar: Visst är det! Så himla mycket fart och fläkt. Lite som go cart eller sån cross-tävling fast till häst :P
Julia Forsbacka

2016-08-21 @ 10:28:22 ? http://liveloveride.blogg.se
Postat av: ppoweritup.blogg.se

Vilken spännande dag du haft! 😄

2016-08-21 @ 17:51:08 ? http://ppoweritup.blogg.se/
Postat av: ppoweritup.blogg.se

Vilken spännande dag du haft! 😄

Svar: Jaaa! :D
Julia Forsbacka

2016-08-21 @ 17:51:38 ? http://ppoweritup.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men vad kul det verkade! Vad handlade föreläsningen om? Och skönt att musse verkade okej.

Svar: Föreläsningen kallades typ "inspirationsföreläsning" och han pratade mycket om sitt liv, sin utveckling och väg till där han är idag. Vi ställde lite frågor osv, jätteintressant och inspirerande faktiskt!
Julia Forsbacka

2016-08-21 @ 19:17:06 ? http://finanora.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: