HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Fredagsmys

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-27 || 19:19:47

Som hästtjej är fredagsmys inte samma som för en icke-hästintresserad människa. Oftast består mitt fredagsmys av frisk luft upplevt ifrån hästryggen, med min allra bästa fyrbenta vän helt enkelt. Igår var det exakt samma sak. Jag och Lisa, hon på medryttarhästen Capella och jag på Musse begav oss ut på en härlig runda i det strålande vädret. Vi red igenom skogen och ner mot den större vägen där en sjö ligger. Vi pratade, hästarna njöt och solen värmde oss. På vägen hem är där en lååång backe (ca 500-1000m) och vi travade halva och galopperade halva. Hästarna frustade och Rasmus var helt lugn och härlig, bara tuffade på i glada språng. Efter det skrittade vi hela vägen hem igen och stannade i tio minuter utanför mitt hus och pratade ännu mera häst.
 
När jag och Rasmus kom in i stallet fick han lusern medan jag svampade av hans svettiga rygg. Jag älskar fredagar och jag älskar hästar. Ge mig mer fredagsrundor!
 
Den alldeles perfekta utsikten ♥



Postat av: Nicole

Åh vad härligt!
Sv: Ja Molly är en irländsk tinker, visst är hon! <3

Svar: jaaa♥♥♥
Julia Forsbacka

2016-08-27 @ 21:02:32 ? http://nouw.se/nicolees
Postat av: Elin

Håller med! Fredagsmyset är bra mycket bättre på hästryggen än någon annanstans :)

Svar: Eller hur! Hästryggen framför tv-soffan ;)
Julia Forsbacka

2016-08-28 @ 14:49:26 ? http://liveloveride.blogg.se
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Så härligt.

Svar: verkligen, ibland behöver man bara ta sig i kragen och njuta av stunden!
Julia Forsbacka

2016-08-28 @ 16:39:32 ? http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: