HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


160911 Träning för Torun

Direktlänk || Allmänt || 2016-09-12 || 20:49:37

Igår tränade jag och Rasmus för Torun efter att ha vilat i en vecka. Jag hade inga jätteförväntningar men heller inget lågt. Shit vad jag blev överraskad! Både jag och mamma tränade samtidigt, någonting vi inte brukar göra, men igår gjorde vi det. Torun körde ganska hårt med oss. Vi fick göra många småvolter längs sidorna, ställa längs långsidorna, rida innanför spåret med utåtställd häst och flytta in bakdelen... Det blev väldigt mycket jobb och Musse tog allting med lugn och ville bara prestera bra. Emellanåt tog jag ut honom från spåret och lät honom skritta runt lite innan jag tog upp honom igen och fortsatte att jobba. Jag fick i hemläxa att göra mer halvhalter. Han kommer lätt på bogarna annars och hans framben blir väldigt stöttiga och klumpiga. 
 
Mjukheten var annars där och han högg inte lika mycket tag i bettet som han gjorde på förra träningen. Mot slutet galopperade vi några gånger, både på volt och på spåret. Rasmus var superduktig men i den sista galoppen i vänster varv (den lätta galoppen) blev det nog lite för mycket och han fick för sig att slå bakåt varje gång vi passerade en viss hörna. Efter sparken bytte han även galopp och verkade mycket nöjd med sig själv. "Kolla mamma vad jag kan!". Jag fick rida igenom hörnet några gånger i lägre och längre form tills han lugnat ner sig och i varje fall inte bytte galopp.
 
Allt som allt var han jätteduktig och jag längtar tills nästa gång vi tar ett varv i paddocken, vilket nog tyvärr blir ett tag. Imorgon rider jag ut eller longerar, på onsdag blir det longering eller uteritt (beroende på vad vi gör imorgon). På torsdag vilar han och på fredag rider jag ut. På lördag eller söndag vill jag ta något miniskutt i paddocken och den andra dagen blir det nog mer longering.
 
Den svåra högergaloppen igår!



Postat av: Elsa Sophie S. Varnäs

Åååh, så fina ni är!!

2016-09-13 @ 10:39:37 ? http://nouw.com/essvdressyr

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: