HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Två steg framåt, ett bakåt

Direktlänk || Allmänt || 2016-08-30 || 07:15:14

Rasmus gick på banan igår och vi red igenom det mesta vi gjorde i torsdags på träningen. Han gick jättefint i skritten och i traven. Inte lika på hugget som i torsdags, kanske var han lite trött sen i söndags, men han skötte sig ändå jättefint. Jag tyckte inte jag fick honom lika kvick och han kändes snäppet mer markbunden men han böjde sig på volten och gjorde fina bebis-skänkelvikningar. Han galopperade jättefint i vänster varv men sedan kom vi till det där dumma högra varvet. Efter cirka tio minuter av fattningar gav jag upp och lät honom galoppera en gång i vänstervarvet. Lite ledsen känner jag mig då han de två föregående gångerna tagit rätt galopp. Tror att han blev lite för pushad i torsdags. Först tog han rätt galopp men Torun sade till oss att galoppera en gång till och där brast det och vi satt i fem minuter och fattade, bröt av, fattade, bröt av, innan han till slut tog rätt galopp. Det kändes som om de där fattningarna satt kvar igår, tyvärr.
 
Tänker höra om Torun vill känna igenom honom imorgon på träningen (längtar) så vi får se hur det går då. Efter denna veckan tänker jag att han ska få vila en vecka, kanske blir det en uteritt och någon kort longering men isåfall mest för att han ska få röra på sig och inget pushande. Tänker mig att han behöver bli longerad i galopp igen för att få in den högra galoppen igen, han behöver gå tillbaka ett steg eller två för att sedan gå framåt igen. Om vi inte skulle träna imorgon skulle jag ha tagit ut honom och galopperat honom på linan idag men nu är det träning imorgon. Kanske gör jag det ändå, det är inte hårt arbete och det skulle bara vara i fem-tio minuter för att få honom att känna rätt galopp och släppa igenom det lite. Jag får se hur jag gör, vill inte pusha honom för hårt men känner också att han behöver det. Samtidigt ska han vila efter den här veckan så kanske. Vi får se, helt enkelt.
 
Igår red jag även Pelle. Vi tog en barbackatur med Lisa och Capella, så det hände inte mycket i ridväg. Idag blir det inget ridet för mig, så jag sörger lite men tar tiden till att återhämta mig lite och kanske träna lite styrka. Ska i alla fall träna yoga nu på morgonen innan jag sticker till bussen vid halv nio. Hoppas ni får en fin dag!
 



Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

HAHA asså bootsen? ;D

Lilleman har också svårt i högervarvet..... Prutt......

Svar: Ja, jag vet, vissa dagar står de upp sådär när han kommer in på kvällen. Kan ju knappast göra nytta när han vänder dem så och sen ser det ju dessutom helt efterblivet ut :P
Julia Forsbacka

2016-08-30 @ 11:33:23 ? http://bagheeraomalley.blogg.se
Postat av: Sharon

Så fint ljuset är på bilderna! Jättevackert :)

Kram

Svar: Tack! :D
Julia Forsbacka

2016-08-30 @ 17:17:10 ? http://leggohouse.blogg.se
Postat av: Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Vilken härlig blogg, blir väldigt hästsugen.

Svar: Hihi, tack! :D
Julia Forsbacka

2016-08-30 @ 21:15:30 ? http://mariaanderzon.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: