HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Torsdagskväll i solen

Direktlänk || Allmänt || 2016-03-31 || 20:52:36

Idag blev det en härlig kväll med en skogstur med mamma och Pelle medan solen lös på oss. Visst är det konstigt att solen numera lyser på oss klockan halv sju? Kändes overkligt att kolla på klockan och inse att den över över sex och solen ändå lös. Hästarna verkade njuta av turen precis som jag och mamma gjorde. Vi travade och galopperade en del men det blev till största del skritt. Det var jag nöjd med - Bea kan vara lite stojig när Pelle är med. I skritten jobbade jag även mycket med att böja loss henne och att ställa henne vänster, skänkelvikning över till andra sidan av skogsvägen och sedan ställa till höger innan vi gjorde skänkelvikning igen. En väldigt bra övning som mjukar upp sidorna och jobbar igenom kroppen. Jag kollade nämligen på några klipp från när Torun red Bea för några månader sedan och insåg att trots att jag kämpat med Bea under de senaste veckorna så har hon varit otroligt stel i sidorna och jag har nästan glömt bort att bara jobba igenom henne i skritten. Visserligen har jag jobbat med det men inte riktigt tagit i med hårdhanskarna som jag behöver göra när hon blir stel. Idag red jag i varje fall igenom sidorna ordentligt och hon kändes så mjuk och härlig mot slutet. Nu ser jag bara fram emot att få överföra detta till dressyren imorgon.
 
Förutom det var jag och skrev på lite jobbpapper inför sommaren idag och åt på McDonalds med två av mina absolut bästa vänner. Efter McDonalds körde vi hem till dem och drack te i några timmar. Jag känner mig så glad över att jag har dessa två systrar i mitt liv, då vi är uppväxta tillsammans och har alltid känt varandra. Vi har samma humor och tänker likadant, vilket är så himla befriande. Om någon förstår mig, så är det dem.
 
 



Postat av: Katarina

Jag håller med, det är så härligt med våren! Att se hur naturen liksom vaknar till liv igen, och allt känns så mycket mer från en hästrygg. Hemma hos oss landar flockar med tranor på fälten innan de flyger vidare norrut.

2016-04-02 @ 18:44:44 ? http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: