HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Tappad sko

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-20 || 20:28:31

Gissa vem som tappad en sko när jag tagit in hästarna? Jo men självklart Rasmus... Så tråkigt :( Men, eftersom bara ena framskon tappats och han inte ömmade slängde jag på mina sport-boots (sånna som typ är som löparskor för hästar) på framhovarna och provade att leda runt honom för att se hur han reagerade. Musse brydde sig knappt om dem så jag och mamma bestämde oss för att ta ut hästarna på en runda ändå, speciellt då vi bara skulle skritta. 
 
Rasmus betedde sig superfint, var mycket lugnare än sist och gick på fint trots bootsen. Han snubblade några gånger över sina egna fötter men det kan jag väl förstå. Han tog halterna bättre idag och lyssnade lite mer. Samlade upp honom emellan åt, kände hur han kom upp. Däremot har han lite svårt med att få igång bakdelen men han försöker så jag är jättenöjd. Vi travade faktiskt litegran med (typ 100 meter) och Rasmus var pigg och glad. Han kändes faktiskt inte så markbunden idag utan kom faktiskt upp lite mer, vilket kändes trevligt. 
 
Imorgon ringer mamma hovslagaren och jag ber till alla gudar jag kan komma på att han kan komma så snart som möjligt. Vill inte att Rasmus ska råka fläka upp hoven mer...
 




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: