HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Stärkande kvällspass

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-25 || 20:34:00

Hejhopp tjolahopp idag är jag glad för hovslagaren kom äntligen och satte tillbaka en sko på Rasmus tidigare bara lilla fot. Så idag kunde jag äntligen komma ut på en runda på min fina lilla hästapålle. Vad vi inte visste var att vi skulle möta en flock ungkor, en grävmaskin och hallonplockare. Allting på samma runda! Det är svårt att hålla sig helt lugn när man sitter och väntar på att hästen när som helst ska sätta bakbenen under sig och flyga iväg men Musse tog allting med ro och irriterade sig mest på flugorna. Att han som fyraåring är så världsvan och coollugn imponerar på mig så grymt mycket! Jag som är van vid att mitt lilla kallblod sätter iväg för minsta lilla tycker det är skönt när mitt stora fullblod bara skrittar förbi det som om ingenting. Även Pelle var lugn och det var så skönt att slippa stirriga hästar.
 
Vi travade en liten bit bara för att det var roligt och Musse var typ helt ur takt hela tiden haha... Sötnöten. Jag fick tillbaka honom lite i en trav där han inte bara slängde sina långa ben lite hit och dit efter en bit och sen skrittade vi igen. Vi skrittade alltså typ hela rundan och jag lät honom ha långa tyglar, tog in honom lite i en lång och låg form, gjorde halt, satte igång, böjde, släppte ut, ändrade tempot osv. Mot slutet var han trött, speciellt eftersom vi har mycket backar i skogarna hemmavid samt en hel del rötter och stenar så han måste verkligen vara uppmärksam hela tiden. Mycket bra helkroppsträning!
 
Sen tog mamma några bilder på mig och Rasmus men ska jag vara ärlig tycker jag mest att jag ser ut som en degklump på alla (kanske har att göra lite med att hjälmen sitter ovanpå huvudet med pga min fläta och att mitt ansikte ser lite dött ut). Sen gör jag väl inte det men den stickande känslan av att inte ha tränat på riktigt (förutom i helgen dårå) på jättelänge plus att ha ätit en massa skit börjar smyga sig på mig. Jag känner mig inte lika vass längre och det stör mig. Tänker longera Musse imorgon och då kanske jag springer efteråt. Gud vet att jag behöver det... Vill inte heller göra lite styrkeövningar idag med tanke på träningsvärken jag fortfarande har ifrån helgen. Sååå, imorgon.
 
Rasmus träns har jag skickat iväg på "utredning" då det är cob men sidostyckena är så långa att det knappt passar. Kan ju inte direkt tänka mig att han ska ha ponny...
 
PS!! Följ oss på instagram! Hästkonto - @rangerwithforce och vardags - @forcebacka



Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Det såg väl ut att passa bra det där tränset? Eller är det ett annat du skickat iväg?
Jag skulle dock släppt på nosgrimman två hål ner bara.

Svar: Ja, detta passar bra (ett gamalt träns)! Men fick besked idag om att mitt träns VAR felmärkt så jag får hem ett nytt snart, vilket är trevligt :)Kände samma sak, släppte ner nosgrimman ridturen efter :)
Julia Forsbacka

2016-07-28 @ 19:05:10 ? http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: