HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Första ridturen

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-16 || 15:54:00

Idag tog jag och mamma den första ridturen på våra storhästar tillsammans.
I was kinda over the moon.
 
Rasmus var så himla duktig, fin och så mysig! Visst, de första fem minuterna steppade han på stället, slog med bakbenen och det kändes som om han skulle flyga iväg men... Han blev inte rädd för något (okej en vattenpöl), var bara positiv och lyssnade väl.. okej i alla fall. Vi skrittade i nästan en timme, över stock och sten och mycket backar. Lät honom skritta på med långa tyglar mesta delen men plockade även upp honom lite ibland när vi kom för långt ifrån mamma och Pelle, gjorde halter och kortade och längde steget lite. Direkt när jag plockar upp honom svarar han bra och går inte på i sitt racer-steg utan använder faktiskt energin mer uppåt. Stå still är däremot inte hans grej och att lyssna på tyglarna vid halt - nej tack! Däremot var bettet för stort (12,5) så nästa gång använder jag ett mindre. Sadeln gled också bak lite eftersom jag glömde spänna sadelgjorden efter en stund. Vill nämligen inte spänna innan jag sitter upp då Musse har lite lätt sadeltrång och blir störd av det.
 




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: