HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


BLUE RANGER XX

Direktlänk || Allmänt || 2016-07-13 || 20:14:22

Blue Ranger
2012
e. Bushranger
u. Red Remanso
Engelskt fullblodsvalack
 
Blue Ranger, Rasmus eller Musse, är en fyraårig valack som ursprungligen kommer ifrån Irland där han såldes på auktion som ettåring och kom till Jägersro. Som tur för mig, är han en Ferdinand som hellre luktar på blommorna än springer lopp. Under sin karriär som galoppör hann han springa tio lopp innan han kom till sin förra ägare Maria, som trodde sig kunna hitta hans gnista. 
Under sin första häst blev han till häst igen. De första veckorna förstod han inte vad "hage" betydde och bara sprang rakt fram igenom staketen. Han kom till mig efter att den förra ägaren ringde till min annons och jag åkte till den fyraåriga outbildade fullblodsvalacken och... föll totalt för den lugna, stora och lite valpiga Rasmus. Den första hästen jag tittade på och direkt kunde jag säga att "this is it".
 
 



Postat av: Johanna

Ny häst och ny design, himla härligt! Lycka till med fina Musse!

Svar: Ja, livet leker! Tack, är så himla taggad själv! <3
Julia Forsbacka

2016-07-13 @ 20:23:49 ? http://finanora.blogg.se
Postat av: H Fransson

Men gud vilken fining!

Svar: TACK! Blir så glad!
Julia Forsbacka

2016-07-13 @ 22:27:07 ? http://madeforme.webblogg.se/
Postat av: Wilma

Åhh vad fin!!

Svar: Tack! :D :D
Julia Forsbacka

2016-07-14 @ 09:09:32 ? http://nouw.com/wilmabergqvists
Postat av: Annie

Vilken fin kille. Det är så härligt när man hittar en häst och bara vet att det är den rätta. =) Hur hög är han ? :)

Svar: Han är runt 163 cm men han kommer nog växa lite till. Har dock ganska kort hals (han måste stå med ganska särade ben när han ska beta - typ som ett litet föl - vilket ser helkul ut). Och ja, visst är han fin!! :D
Julia Forsbacka

2016-07-14 @ 16:00:21 ? http://anniehorselife.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: