HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Dåliga dagar

Direktlänk || Ridning || 2016-03-29 || 20:50:07

På senaste tiden har min ridkänsla bara försvunnit och det känns bara kasst när jag rider. Jag har ingen aning om hur man tappar bort hur man rider men det känns som det är precis vad jag gjort. Ingenting funkar längre. Mina händer känns hårda, mina ben ettriga och mitt sinne alltför irriterat. Det som stör mig mest är att jag är duktig och jag kan men jag har glömt hur jag ska plocka fram allting. Idag på ridskolan kändes det lite som rock bottom när jag fick sitta upp på Hemingway och ingenting ville fungera. Mot slutet satt jag mest och längtade tills lektionen skulle ta slut. Kanske har jag börjat tänka för mycket på vad jag gör, kanske har en häxa förtrollat mig. I vilket fall som helst känns det inte bra och jag tänker mig att jag och Bea går tillbaka till lite grunder imorgon.
 
Efter lektionen blev jag i varje fall lite gladare. Hon efter mig sade nämligen att jag red jättebra efter att jag sagt att det kändes som skit idag. Sånna människor gör livet lite bättre, helt enkelt.
/Juli
 
Någon månad sen när ridningen satt.




Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: