HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Shoppinglista - Falsterbo 2016

Direktlänk || Falsterbo || 2016-07-08 || 21:16:00

Imorgon ska jag till Falsterbo efter en uttröttande vecka och med en häst som kommer på tisdag... Kommer jag att handla för mycket.
Egentligen hade jag tänkt mig att alla mina jobbpengar i år skulle gå endast till köpet av häst men när jag hittade den antagligen billigaste hästen jag kunde få tag på (billigare än Bea som jag fick för kompispris när hon var 1,5 år) kommer jag ha en massa pengar att spendera på häst, sadel och mig själv. Även spara en del till året såklart ;)
 
Sadel och sadelutprovare får jag skjuta upp lite - Rasmus kommer att musklas om antagligen ganska drastiskt och tills jag kan få ut någon har jag min allroundsadel som jag tror kan passa helt okej. Vilket - nej, kanske inte är optimalt men passar den inte kommer jag ta ut sadelprovare tidigare.
 
MOVING ALONG, imorgon ska jag till Falsterbo och jag är taggad.
Här är vad jag planerar att köpa till Musse:
  • Svarta dressyrdamasker med fluff
  • Svarta boots med fluff
  • Något schabrak (blått - heter man Blue Ranger är det ganska självklart vilka färger man ska ha. Annars typ grått och svart)
  • Lädergrimma maaaaaybe?
  • Grimskaft med kedja
  • Fodrat regntäcke
  • Eventuellt några tjockare täcken om jag hittar något
  • Stalltäcke om jag hittar något
  • Nya lädertyglar (är så ledsen över att jag inte kommer att kunna ha mina älskade tyglar på Musse)
  • Pannband! Har mitt rundsydda träns som kommer att passa honom men han får gärna ha ett nytt pannband.
  • Boxskyltar (till Pelle också!)
  • Flughuva
  • Svarta lindor
Och den lite kortare listan till mig:
  • Ridhjälm! Gud vad jag är i behov av en ny ridhjälm! Har haft min nuvarande sen jag förstörde min förra för... fem år sedan. Har trillat av oräkneliga gånger med den och aldrig tvättat innertyget även om jag har svettats en hel del i den, hehe.. Tänker inte köpa någon pissdyr dock - jag är inte gjord av pengar.
  • Eventuellt någon piké om jag hittar någon som inte kostar skjortan (haha)
  • Ridstrumpor (behöver alltid nya)
  • Tror inte jag borde köpa fler ridhandskar men mina älskade Roeckl Grip har slut på grip och min läderhandskar är bra men nej jag ska sluta babbla jag behöver inga ridhandskar skojade bara
  • Har nog glömt säga det men jag köpte ett par nya ridbyxor precis när lovet börjat för att sörja att jag ska jobba hela sommaren och de är så jävla snygga och var alldeles för dyra. Kostade skjortan (haHA)
  • Kanske en regnjacka för jag tror inte jag har någon som inte är fodrad och ganska varm? Bra koll jag har.
Som ni ser kommer jag både skratta och gråta imorgon när jag spenderar lika mycket pengar som jag lägger på att köpa hästen. (om inte mer) Känner jag mig själv kommer jag inte ens köpa allt det där för jag tycker att det blir för dyrt.
/Juli
 
Kan ni se mina skitsnygga ridbyxor som kostade skjortan (HA HA HA)



Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

Åh, det är ju så kul med nya grejer men det svider ju i plånboken också :(((

Svar: Ja, det svider. Men när man räknat med att spendera alla sommarjobbslöner på köp av häst och kommer undan med en bråkdel kan man unna sig att gå loss ordentligt :P
Julia Forsbacka

2016-07-08 @ 22:30:41 ? http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: