HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Back to reality

Direktlänk || Allmänt || 2016-02-29 || 08:01:29

Efter ett härligt sportlov är det bara att se sanningen i vitögat och återvända till det vanliga livet.
Skola, läxor och kan innehålla spår av stress.
 
Självklart ska det dessutom vara minusgrader första dagen efter ett lov när man måste cykla till bussen. Livet älskar att spela sånna små spratt på en som egentligen inte går att klaga över men som man vill klaga över. Bara igår hände flertalet sånna smågrejer mig som i sig själva inte är så jobba men i stora kluster blir psykiskt jobbiga. Till exempel hittade jag inte mitt linsskydd till mitt 50-300mm objektiv och fick lite panik över det, jag glömde ändra inställningarna på kameran så allting blev sjukt överexponerat och väldigt dåligt, underlaget i paddocken var inte bra, jag hann inte värma upp tillräckligt mycket, när mamma skulle filma blev det fel och hon filmade sina fötter i tre minuter... Sånna saker gör alltid mig lite småledsen och får mig att känna att "varför hatar livet just migspeciellt eftersom att det inte går att klaga över det big time då alla är sjukt löjliga småsaker. Vissa veckor kommer dessa sakerna hela tiden men ibland blir de utströdda. Andra sånna här småsaker var typ veckan när min cykel gick sönder fyra gånger plus att det inte blev någon ridning, veckan när jag lämnade in min mobil med simkort på lagning och vårt wifi slutade fungera plus att de råkade förstöra min mobil ännu mer, veckan när jag var halvsjuk och gick till skolan men fick gå hem och sen kändes det bättre... Ni förstår. Småsaker som blir så psykiskt jobbiga att man nästan bryter ihop över att den där glassen man sparat är uppäten. (Ja, jag har brytit ihop över det).
 
Men, eftersom de två senaste dagarna var fyllda av småsaker antar jag att jag är befriad ifrån dessa den kommande veckan. Tur för mig!
/Juli
 
Bea efter träningen igår.



Postat av: Tyu

SÅ fin är hon, vi har sportlov nästa vecka ;)

Svar: Tack! Åh, skönt att ha det framför sig!
Julia Forsbacka

2016-02-29 @ 08:15:15
Postat av: Tuva Björnwall

ojdå, förra kommentaren blev lite fel.. ;)

Svar: Hihi
Julia Forsbacka

2016-02-29 @ 08:15:54 ? http://nouw.com/fattagaloppen
Postat av: Divorce your horse

Hoppas att vecka blir bra även om det återgår till det vanliga efter lovet :)

Svar: Ja, jag hoppas också det ;)
Julia Forsbacka

2016-02-29 @ 13:30:55 ? http://divorceyourhorse.se
Postat av: Hanna

Gullig ponny! :) Älskar fjordingar!
Hoppas du får en bra veckan trots att lovet är över!

Svar: Åh, tack😁 ja, håller tummarna för en bra vecka!
Julia Forsbacka

2016-02-29 @ 14:26:20 ? http://liveloveride.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: