HEM    OM JULI    OM RASMUS/MUSSE    OM PELLE    OM BEA    MITT MÅL   


Ridning är en jobbig sport

Direktlänk || Ridning || 2016-04-13 || 09:20:48

I helgen fick jag ta över pappas "gamla" (tvåårig Suunto Ambit 2S) puls- och navigeringsklocka och sen dess har jag loggat ett löppass och lite sånt. Jag och pappa pratade om det och jag sade att det skulle bli spännande att mäta puls under en dressyrlektion för det är så grymt jobbigt. Pappa höll inte med och sade att han inte trodde att jag skulle få över 150 i puls. Jag blev arg och sade att jag var säker på att jag skulle få minst över 170 BMP men han sade nej. Sagt och gjort så mätte jag min puls under gårdagens dressyrlektion på Hemingway och min maxpuls låg på 186 BMP vilket är högt. Enligt klockan låg jag även på maximal ansträngning under 24min av passet och jag har inte dålig kondition på något sätt. I söndags när jag sprang en mil hade jag max 184 och det var när jag spurtade på slutet så det var bara en liten höjning medan jag i dressyr låg runt 180 under långa perioder av galopp och travarbete. Efter lektionen var jag äckligt blöt av svett och helt slut. Självklart varierar pulsen olika beroende på vilken häst man sitter på men ändå, ridning är en krävande sport som kräver bra kondition. Folk behöver bara inse det.
 
Förresten gick lektionen helt underbart och jag har äntligen kommit på hur man rider igen. Hur glömde jag bort det?
/Juli
 
Fokusera på kurvan, inte mina flikar ;) Dipparna är skritten :)



Postat av: Katarina

Måste vara skönt att fått det svart på vitt - ridning är träning!

2016-04-16 @ 13:26:53 ? http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: